Praksis og organisering




Den 08-11-2017 ved Marie-Louise og Tekla

Dagens program:

13.00-13.05: Velkommen
13.05-13.15: Check in
13.15-13.30: Præsentation af workshoppens tema
13.30-14.30: Opsamling og diskussion af afprøvninger
14.30-14.45: Pause
14.45-15.10: Perspektiv fra en lærerstuderende
15.10-15.30: Fremlæggelse af afprøvninger i plenum
15.30-16.00: Arbejde i undergrupper: internat - idékatalog - forankring/outreach - policy/evaluering


Cases fra den mangfoldige læreruddannelse

Den mangfoldige læreruddannelse - fra et studieperspektiv


Materialer:

1 kommentar:

  1. eksempel på 3 min. skriv fra kick-off: • Gruppedannelse/arbejdsgrupper
    Jeg har det svært med faste studiegrupper – især hvis de ikke fungerer. Det er ofte nemmere at lave ad hoc grupper til kortere ting, for deltagerne kan nemmere acceptere en kortere tidshorisont. Jeg laver dem hurtigt, åbner ikke for spørgsmål til, hvordan/hvorfor de er lavet, og diskuterer det sjældent åbent med de studerende. Mine kriterier er ofte baseret på en idé om mangfoldighed, jeg vil f.eks. gerne sammensætte internationale m. danske studerende , fagligt stærke og svage, bryde ’kærlighedsgrupper’ lidt op, så de møder andre på holdet. Jeg flytter rundt med de studerende fysisk og går aldrig ind i evt. brok om at computer mangler strøm, osv. – det er ’diktatorisk’, men jeg vil ikke spilde tid på at diskutere gruppedannelse; selv om det er klart relevant for lærerstuderende. Det æder bare tid og engagement.

    SvarSlet